ساعات پاسخگویی مجموعه : 9:00 الی 18

ساعات پاسخگویی مجموعه : 9:00 الی 18

حمل و نقل ریلی بین المللی

با گسترش تجارت جهانی در دهه‌های گذشته، انتخاب مناسب‌ترین روش حمل‌و‌نقل محموله‌ها و کالاهای صادراتی و وارداتی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. امروزه حمل و نقل ریلی کالا یکی از مهم‌ترین مراحل صادرات و واردات محصولات مختلف محسوب می‌شود. در حمل ریلی بار باید با قوانین بین‌المللی،‌ اصطلاحات رایج بازرگانی، رویه‌های مرسوم و همچنین نکات مهمی مانند بسته‌بندی انواع محصولات آشنا باشید. از آن‌جایی که حمل و نقل ریلی بین المللی یکی از مهم‌ترین روش‌های به‌کار رفته برای واردات و صادرات کالا محسوب می‌شود، شرکت هنزا ناو دریا نسبت به پوشش خدمات مربوطه اقدام کرده است. 

انواع حمل و نقل ریلی کالا؛ فراهم آمدن امکان حمل انواع بار

کالا و محصولات مختلفی از طریق حمل و نقل ریلی در سطح کشور و دنیا جابه‌جا می‌شوند. به‌همین دلیل، واگن‌های مختلفی نیز برای جابه‌جایی آن‌ها نیاز است. در ادامه به بررسی انواع حمل و نقل ریلی می‌پردازیم:


واگن‌های مسطح: به‌منظور حمل ماشین‌آلات و کالاهای سنگین استفاده می‌شود. 

واگن‌های یخچالی: مخصوص جابه‌جایی مواد فاسد‌شدنی مانند لبنیات، سبزیجات، گوشت و سایر موارد.

واگن‌های مسقف: به دلیل پلمپ شدن واگن، برای حمل بار‌های حساس به نور خورشید، اکسیژن و رطوبت مناسب است. 

واگن‌های مخزن: برای جابه‌جایی و حمل سوخت یا انواع مایعات استفاده می‌شود. 

واگن لبه کوتاه و لبه بلند: مخصوص جابه‌جایی بار و مصالح ساختمانی، حمل مواد معدنی و کالاهای صنعتی.

حمل و نقل ریلی هر یک از کالاهای گفته‌شده قوانین خاص خودش را دارد. پیشنهاد می‌شود به‌منظور افزایش آگاهی در خصوص انواع قوانین و انتخاب بهترین روش، با مشاورین ما در تماس باشید.

مزایای استفاده از روش حمل و نقل ریلی بین المللی کالا

امروزه حمل ریلی یکی از رایج‌ترین انواع حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی است. مقدار مصرف انرژی در حمل و نقل ریلی، تقریباً ۵۰‌درصد از روش حمل و نقل زمینی کمتر است؛ بنابراین با ارسال بار از خطوط راه‌آهن می‌توان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین کمک به محیط‌زیست و آلودگی کمتر شد. به‌طور‌کلی، مزیت‌های حمل بار ریلی عبارت‌اند از:‌

•   امکان جا‌به‌جایی بارها و محموله‌های بزرگ و حجیم
•   ارزان‌ترین روش حمل و نقل کالاهای وارداتی و صادراتی
•   مصرف کم انرژی و سازگاری با محیط‌زیست
•   امن‌ترین روش حمل محموله‌ها از نظر وقوع سوانح و تصادفات
•   بهترین روش حمل مواد معدنی
•   تأثیر ناپذیری از شرایط آب‌و‌هوایی و ارسال به‌موقع مرسولات
حمل و نقل ریلی یکی از بهترین روش‌ها برای صادرات و واردات کالا از کشورهای همسایه مخصوصاً ترکیه و کشورهای اوراسیا محسوب می‌شود. با انتخاب هانزا به‌عنوان کارگزار خود از مزیت‌های بی‌شماری بهره‌مند خواهید شد. 

عوامل تاثیر‌گذار در قیمت حمل و نقل ریلی کالا

میزان تعرفه حمل بار ریلی به عوامل مختلفی مانند نوع و ابعاد مرسولات بستگی دارد. در ادامه مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت حمل ریلی محموله‌ها را بررسی می‌کنیم:‌
•  ابعاد و وزن کالاها
•  مسافت و فاصله مبدأ‌ و مقصد
•  نوع و محل تحویل محموله
•  ماهیت کالاها (قابل اشتعال، سمی، شکننده و سایر انواع آن)
•  الزامات و قوانین بیمه
•  امور و هزینه‌های گمرکی
محاسبه هزینه حمل ریلی با توجه به این عوامل انجام می‌شود. برای آگاهی از تعرفه ارسال بار به مناطق مختلف می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

همین حالا درخواست مشاوره کنید

ما با بهره‌گیری از کادر با تجربه و حرفه‌ای خود سعی در جلب رضایت حداکثری مشتریان داریم.

موقعیت های باربری ما

خدمات حمل بار بین المللی و ارسال کالا به مهمترین مقاصد تجاری جهان

مزایای سرویس حمل دریایی بسیار متعدد است. این مزایا شامل ظرفیت بالای کشتی ها، پوشش جغرافیایی گسترده، هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها و کمترین تاثیر مخرب بر محیط زیست می شود

مهم ترین مشکل سرویس حمل دریایی کالا، طولانی بودن زمان ارسال بار است. علاوه بر این، به دلیل تاثیر مستقیم تغییرات آب و هوایی، امکان برنامه ریزی دقیق برای رسیدن بار وجود ندارد.

برای حمل و نقل دریایی از طریق کانتینر و انواع کشتی های باری یا فله بر استفاده می شود. دو اصطلاح FCL و LCLنیز در تعیین روش انجام حمل و نقل دریایی تاثیرگذار خواهد بود.

Canada

USA

Africa

India

Australia